Czech point
Co je Czech POINT
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT je projektem, který elektronickou cestou umožní žadatelovi na počkání získat ověřené výpisy z několika evidencí na jednom kontaktním místě – v našem případě v budově Obecního úřadu Hroubovice.
V současnosti kontaktní místa Czech POINT poskytují tyto služby:
Výpisy z veřejných evidencí:
Obchodní rejstřík
Živnostenský rejstřík
Katastr nemovitostí
Výpisy z neveřejných evidencí:
Rejstříku trestů
Výpis z registru řidičů
Další služby:
Přijetí podání podle živnostenského zákona
Výpis ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů
Žádost o zřízení datové schránky
Kde a kdy žádat o výpis
Obecní úřad Hroubovice, Hroubovice 51, 538 54 Luže, tel.: 774 427 174
Výpis z Katastru nemovitostí a ostatní výpisy získáte v kanceláři starosty obce.
Žádat lze v pracovní době úřadu.
Jaké doklady je třeba doložit
U výpisu z veřejných evidencí není ověřována totožnost žadatele.
Žadatel je pouze povinen sdělit relevantní kritéria pro vyhledání svého požadavku:
Obchodní rejstřík – IČ subjektu
Živnostenský rejstřík – IČ podnikatele / fyzické osoby
Katastr nemovitostí – Název katastrálního území a číslo listu vlastnictví
Pro vydání ověřeného výpisu z neveřejných evidencí
Rejstříku trestů je třeba podepsat písemnou žádost a doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká. K prokázání totožnosti přineste s sebou občanský průkaz nebo cestovní pas.
Výpis z RT je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu a bylo jim přiděleno rodné číslo.
Pokud někdo žádá o výpis z RT v zastoupení, musí doložit i úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost.
Výpis z registru řidičů
při žádosti o výpis řidiči předloží doklad totožnosti a řidičský průkaz.
Přijetí podání podle živnostenského zákona (§ 72)
Na základě novely živnostenského zákona lze veškerá podání obecním živnostenským úřadům předat prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy.
Jde o · ohlášení živnosti
· ohlášení údajů /nebo jejich změn/ vedených v živnostenském rejstříku
· žádost o udělení koncese a žádost o změnu rozhodnutí o udělení koncese.
Podání lze provést jedním z následujících postupů:
Vyplněním elektronického formuláře – na portálu Hospodářské komory je umístěn příslušný formulář. Tento formulář je třeba vyplnit a odeslat ke kontrole údajů systémem RŽP. Po odeslání klient obdrží číslo tiketu. S tímto tiketem je nutné navštívit jakékoliv pracoviště Czech POINT. Pracovník Czech POINTu dle čísla tiketu načte údaje z klientova podání do systému Czech POINT, které elektronicky odešle na zvolený Živnostenský úřad. Zároveň pracovník Czech POINTu vyplněný formulář vytiskne a odešle ho i v papírové podobě na Živnostenský úřad. Správní poplatek vybíraný pracovištěm Czech POINT (v případě samosprávních úřadu) činí 50,- Kč za přijetí podání (na ostatních kontaktních místech Czech POINT dle ceníku), další poplatek vybírá dle druhu podání – tento poplatek je určen pro Živnostenský úřad, na který je po té místem Czech POINTem zasílán. Změna v RŽP je aktivní časem odeslání elektronicky vyplněného formuláře.
Vyplněním formuláře v listinné podobě – klient přinese vyplněný písemný formulář ohlášení živnosti či změny (buď ho má nebo je možné formulář stáhnout z portálu Hospodářské komory). Listinnou formu podání pracovník Czech POINTu převezme a odešle na zvolený Živnostenský úřad. Správní poplatek vybíraný pracovištěm Czech POINT (v případě samosprávních úřadu) činí 50,- Kč za přijetí podání (na ostatních kontaktních místech Czech POINT dle ceníku), další poplatek vybírá dle druhu podání – tento poplatek je určen pro Živnostenský úřad, na který je po té místem Czech POINTem zasílán. Změna v RŽP je aktivní do 5 pracovních dní.
Výpis ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů – Prostřednictvím kontaktních míst CzechPOINTu je možné získat výpis z tohoto seznamu za účelem prokázání základní a profesní kvalifikace pro veřejnou zakázku. Uchazečům o veřejnou zakázku, kteří jsou v tomto seznamu zapsáni, je výrazně ulehčena možnost získání výpisů k prokázání kvalifikace, což zjednodušuje a zrychluje zpracování nabídek v zadávacím řízení. Seznam kvalifikovaných dodavatelů je veden Ministerstvem pro místní rozvoj ČR jako součást Informačního systému o veřejných zakázkách a je zcela veřejně přístupný. MMR do seznamu zapisuje dodavatele, kteří splnili základní a profesní kvalifikační kritéria podle zákona o veřejných zakázkách a doložili je ministerstvu příslušnými doklady a zaplatili správní poplatek.
Výpisem ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů může dodavatel v zadávacím řízení nahradit doklady prokazující splnění základních a profesních kvalifikačních kritérií. Zadavatel je povinen výpis ze seznamu uznat, není-li starší více než 3 měsíce.
Žádost o zřízení datové schránky
při žádosti o zřízení žadatel předloží doklad totožnosti – datová schránka bude zřízena do 3 dnů.
UPOZORNĚNÍ
Výpisy, které získáte na kontaktních místech Czech POINT jsou primárně určeny pro použití na území České republiky. Použití listin v zahraničí se řídí různými pravidly a v případě, že budete pro vaší listinu vyžadovat tzv. superlegalizaci nebo apostilizaci, je nutné získat jí u vlastníka dané agendy (např. výpis z KN na příslušním katastrálním pracovišti, výpis z RT přímo na Rejstříku trestů).
Ceny za vyhotovení výpisu
Evidence | Cena za 1. stranu | Cena za každou další i započatou stránku |
---|---|---|
Obchodní rejstřík | 100,- Kč | 50,- Kč |
Živnostenský rejstřík | 100,- Kč | 50,- Kč |
Katastr nemovitostí | 100,- Kč | 50,- Kč |
Rejstřík trestů | 100,- Kč | 0,- Kč |
Výpis z registru řidičů | 100,- Kč | 50,- Kč |
Datová schránka | zdarma |